Kom igång med höstens träning

Många slutar med sin aktiva träning när höstmörkret kryper närmre, men det finns en hel del saker man kan göra för att orka träna även när höst och vinter kommer i full blom – du behöver bara rätt inställning.

Person fotad bakifrån som springer på en stig i grönskaAtt ta en paus i sin träning under semestermånaderna är det många som väljer att göra, men en fallgrop då blir att det är svårt att sätta igång med träningen igen till hösten. Men det är något som den personlige tränaren David Löfgren har knepet för att råda bot på. I en artikel i Sveriges Radio säger han att allt som egentligen krävs är ett tydligt mål och att man prioriterar sin träning och avsätter tid för denna. Visst kanske det låter enklare än vad det är, men så är inte fallet. För att lyckas med sin träning gäller det nämligen att ha rätt mindset och när man väl har det så faller prioriteringsbiten på plats den med. Så hans bästa råd kommer därför i tre punkter att hålla fast vid och dessa är att avsätta tid eftersom det är sin hälsa man investerar i, ha tydliga mål med sin träning och sist men inte minst: ge inte upp.

Så kommer du igång med träningen

Det finns många skolor för hur man ska göra för att verkligen komma igång och hålla i med sin träning. Till exempel tipsar rapparen Petter i en intervju med magasinet Café hur hans absolut bästa knep för att hålla igång med träning är att göra träningen till sitt egna äventyr. Med andra ord understryker han vikten av att göra träningen till något roligt och han menar också att man hålla ut, själv tränar han till exempel flera gånger i veckan med både simning och löpning – och simmar och springer flera kilometer. Så hur ska man då göra för att börja med detta? Precis som även Daniel Löfgren underströk så handlar det om att avsätta tid och bara köra igång, hålla ut och fortsätta även när det är tungt.

Prylar kan hjälpa dig med din träning

Händer som knyter sin gympaskoPrecis som det finns många skolor för hur man på bästa vis kommer igång med sin träning finns det även olika skolor för hur man ska orka fortsätta med träningen när man väl kommit igång. Och vissa saker är förstås bättre än andra. Vill man få ut mer av träningen och har det som en extra boost för att fortsätta med träningen kan det vara bra att testa på att äta riktigt bra kosttillskott genom att handla Vitaepro på www.vitaepro.se exempelvis. Det gör att man både orkar träna mer och faktiskt får ut mer av träningen när man väl tränar. Men man ska inte glömma att också kombinera kosttillskotten med ordentlig vanlig välbalanserad kost och fibrer – du är vad du äter som man brukar säga. Självklart kan man också behöva lite extra inspiration under själva träningspasset för att hålla ut, och det är något som Nyheter24 har svaret på hur man kan lösa: med smarta prylar. Vad man till exempel tipsar om är:

  • Stegräknare – håller koll på hur långt och mycket du gått.
  • Bra gympaskor – gör underverk för din träning.
  • Vattentåliga hörlurar – vissa hörlurar an du till och med ha i bassängen.