Gröna smoothies

Om man ska vara ett 100% hälsofreak så är det rawfood med ekologiska råvaror som gäller för hela slanten. Men, då vi gillar att unna oss och leva gott så är det många som inte klarar av att enbart äta rårivna morötter, kalla röror och att inte äta mat varmare än 42 grader, då det sägs ta bort viktiga enzymer och vitaminer, kan vi försöka få in nyttiga smooties i vår dagliga liv. Vilket inte är speciellt svårt, och även mycket gott.

Smoothie – vid alla måltider

Du behöver inte begränsa dig med att enbart dricka en smoothie vid frukosten. Att mixa ihop en på morgonen och sedan ta med som mellanmål, eller komplement till lunch är perfekt. Eller när du inte orkar laga mat på kvällen. En smoothie kan du variera med hur många olika ingredienser du vill, vilket blir kul att hitta på sina egna smoothies. Dock kan det vara bra att surfa runt lite efter recept och läsa på om vad som brukar vara med i en hälsosam dryck.  Den gröna smoothien är speciellt bra då alla olika gröna ingredienser från exempelvis spenat broccoli till gurka innehåller klorofyll, antioxidanter, enzymer och mycket mer.

Men, det gäller att inte att bara tänka på vad du stoppar i dig, det handlar även om hur mycket du står, sitter och rör på dig under en dag. Samt, något som man som ung inte tänker på: att hålla ordning på benen med hjälp av stödstrumpor. Stödstrumpor är viktiga för vår blodcirkulation och att lyckas hålla våra ben som ska bära oss friska längre. Men, som avslut ska det inte bjudas på en video om hur man sätter på sig stödstrumpor, utan hur man kokar ihop en hälsosam smoothie.